måndag 4 maj 2009

Lördag - Linköping

Jag uppdaterar nu vad som hände då.

Vaknade vid ca 9 av vårat larm vi ställde för att komma upp
skapligt, kan ha varit halv 9 faktiskt, vi käkade frukost och
fräschade till oss, tog oss ännu en återställare från dagen innan.

Och vid 1o:oo kom Simons mormor och hämtade oss.
For till Vimmerby och slappade hemma hos mig lite granna.
Åt mat, och drog till Tempo för att inhandla lite till tåget, som
gick vid 14:3o. Pappa skjutsade oss ner till stationen och ja.
Tågresan gick helt okej :) och i Linköping var det varmt.
Varmt som tusan, vi hittade iallafall till Konsert & Kongress.
Det var inte så långt bort trotts allt ^^ hehe.

Väl inne där så satte vi oss på några stolar och såg allmänt borta ut.
Fattade ju faktiskt ingenting, det var ju skit stort där inne.
Så vi frågade i receptionen och de gav oss en "vilken dum fråga" blick.
Men ja, närmade sig 17:oo då de skulle börja, dock så ropade dem
i högtalarna om att man inte fick ha med sig ytterkläder in i salen.
Så vi fick gå till garderoben och slänga in min jacka där men då skulle
de ha 20kr för det också, och jag hade bara 4:- ynka kronor.
Men det var en trevlig kille som sa att det var okej, så jag fick hänga
min jacka där gratis :) Snällt, skulle vi fått gå annars?

efter Big Comedy så mötte vi upp Simons brorsa och då fick jag
även hälsa på hans Kusin som också var på samma föreställning.
Helt trevligt möte, sen ville jag och simon promt gå och käka på
McDonalds, och då ville hans bror bjuda så himla snällt :)
Senare gick vi hem till han och då kollade vi in lägenheten och sen
kollade vi på film, The Pianist, och sen skulle vi sova..
Men det hela blev lite konsigt då hans bror inte ville att jag och Simon
skulle sova tillsammans, utan han ville att jag skulle sova i hans säng.
Och han och simon i vardags rummet, men det gick inte för sig.
Så tillslut efter mycket generande så övertalade vi han om att sova i
samma rum åtminstonde, dock fick jag inte så mkt sömn.

Inga kommentarer: