måndag 26 oktober 2009

Måndag, ensamheten smyger på..

Vart ska man börja?

I lördags kväll så fick vi för oss att bada i badkaret, så det gjorde vi faktiskt :) Det var himla överraskande. hihi. Mysigt. Dooock fick Simon otäck huvudvärk så jag blev skit rädd >.< mja, igår så gjorde vi ingenting faktiskt, blev typ datorn och massa filmer hela daagen :) Köpte snus och slöade med lite chips. ^^

Idag på morgonen blev jag väckt av Ludwig, skrikandes och skit irriterande så jag vaknade på HELT fel sida kan man säga. Hinner inte somna om förens Simons mobil börjar ringa, då är det hans praktikplatssökare som ville ha dit honom på möte vid klockan 1. Så det var bara att gå upp och slänga i oss frukost och så försvann han :( Han skulle egentligen åka hem vid 3 tiden. Såatte hemma sedan så fikade vi och sen skulle mamma, bea och jag ner till Arbetsförmedlingen och stan, men så fort vi gick utanför huset så kände jag något som ramlade ner på mig från träden, och när mamma kollade så var det TVÅ MOSADE MASKAR! fyfan, mamma höll på att spy och jag var Tvungen att gå ner idag >.< så jag fick gå där med äckligt hår/jacka/halsduk. Usch.
När jag var på arbetsförmedlingen så satt vi där i nästan 50min och när det var min tur så hade jag fyllt i fel inskrivning.. Så det var bara att gå hem igen och fylla i nästa! Gick till stan och tröst handlade ett rött linne och billiga trosor..

Och en annan grej som jag vill be om ursäkt för är att jag är så sur hela tiden, och irriterad. Jag vill verkligen inte vara det längre.. Jag hoppas för mitt bästa att det är pillrens fel nu, att jag inte är van, börjar bli trött på att ständigt byta. Eller så är det som barnmorskan sa, "du är kanske stressad, även att man är arbetslös så är man väldigt stressad" Hmm.. det ligger något i det faktiskt. Jag blir mer och mer trött hemma.. På allt och alla, det blir för mycket, för mycket som lagras i kroppen som ligger och gror. Som blir till en stor outhärdlig börda. Det går ju ut över alla, och om vissa människor skulle sluta att vara så dumma i huvudet så kanske jag hade mått bättre idag.. Jag har även på mitt samvete något jag måste kämpa för, och det är att jag måste bli glad. För Simons skull, det är ju han som får ta all skit. Vilket inte är meningen överhuvudtaget. Jag ska försöka göra mitt bästa nu.. Måste skärpa till mig, men jag måste söka jobb nu så att jag kan fixa åtminstone en bit!

Inga kommentarer: