lördag 13 februari 2010

Fredagen igår så blev det lite strul hos Simon med skjuts så jag fick tvinga mamma & pappa lite halvt att handla på Willy's och hämta honom :) men det gjorde inget då jag kunde handla något gott godis och en Powerking vilket jag ångrar att jag inte handlade fler >.< haha.

Semlorna och kroppkakorna verkade vara goda enligt vad alla andra sa, och själv tyckte jag nog att jag faktiskt lyckats! :D hehe. Hmm, babylaby och jag kollade på Solsidan och kollade in Carriers filmen mycket mysigt sedan blev det Kvarteret Skatan och sova :) jätte myspys, och nu sitter jag hemma och väntar på att han ska komma hit igen, han har varit borta i en timme nu :/ skulle vara något med hemvärnet o så, pizza och grejer, så jag lyssnar på lite musik och tänker på en massa jag skulle kunna göra som jag inte kommer till. Som att tvätta nya lakan så man sover mysigt ikväll tex. Och ta upp alla kläder o så, och kanske ta sig en dusch? :) Spela står på listan med.

En annan sak som jag är lite besviken på är att jag faktiskt känner mig stolt över att jag fått in en fot på dagis fronten, alltså på att få praktik på något dagis i Vimmerby så på måndag ska jag dit vid klockan 13:oo himla kul :) men hemma så tycker siom vanligt min syster inte att jag gör något bra, aldrig är det jag säger bra, hon är ju den som har mest erfarenhet av allt även att jag är 4 år äldre >.< Satt nämligen ch snackade vid maten om vilka tider jag måste vara beredd på att jobba o så och då kommer hon med "Jag ska allt se sen när du är dödstrött när du kommer hem, och hur ska du säga till barnen att de inte får göra si och så?" Ursäkta säger jag då ! Jag har väl mest erfarenhet än vad hon har, jag har tagit hand om alla mina syskon samt jobbat på Rädda Barnen på ALV. ursäkta mig om jag inte kan något då?

Jag gillar inte när jag alltid får höra det från henne, vad gör jag som är så fel? Jag målar inte ens bra i hennes ögon, hennes är alltid bäst, alltid haft bättre betyg och sånt. Men är jag sämst för det i resten av mitt liv? Jag tycker det är bättre än att sitta hemma vid en dator och gå upp i vikt? Eeh.. Jag vill åtminstone skaffa mig erfarenhet från ett jobb som jag kan tänka mig att jobba med senare och kunna flytta? Men det kanske är dåligt? -Förlåt om jag tråkar ut alla med mitt gnäll nu men vafan... Jag måste skriva av mig det. Kanske en sup ikväll på det? -Hoppas!

Inga kommentarer: